ΚΕΝΤΡΟ ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΚΕΝΤΡΟ ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ & ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΥ

Καινοτομίες στη διατροφική αλυσίδα των Ιαπώνων

Τα μελίσσια και το μέλι της GINZA

Η Ginza είναι ίσως η μεγαλύτερη εμπορική επαρχία του Tokyo και το μεγαλύτερο κέντρο διασκέδασης. Οι δρόμοι της φιλοξενούν τα μεγαλύτερα καταστήματα και τις πιο φημισμένες ξένες αλυσίδες. Εκτός όμως αυτών, παράγει σημαντικά αγροτικά προϊόντα και αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο συνύπαρξης αστικής και αγροτικής ζωής. Το 2006 ομάδα επιχειρηματιών και καταστηματαρχών οργάνωσαν ένα κίνημα με θέμα: συνύπαρξη φύσης και πόλης. Τοποθέτησαν λοιπόν κυψέλες στην ταράτσα ενός ουρανοξύστη. Σήμερα το πρόγραμμα έχει επεκταθεί σε τέσσερα κτήρια και η καινοτομία, με την ονομασία φάρμα μελισσών, παράγει έναν τόνο μέλι ετησίως. Πολλοί μπορεί να αναρωτηθούν. Πως τρέφονται οι μέλισσες σε ένα αστικό περιβάλλον; Οι κήποι των βασιλικών ανακτόρων βρίσκονται στην ακτίνα πρόσβασης των μελισσών, δεν υπάρχουν καλλιέργειες με φυτοφάρμακα γύρω και ο καιρός είναι ήπιος. Η περιοχή της Ginza είναι ιδανική για την επιβίωση των μελισσών και την παραγωγή μελιού. Οι Ιάπωνες έμαθαν να χρησιμοποιούν το μέλι σε κέικ, κοκτέιλ, κα. και απέδειξαν ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, ακόμη και το πάντρεμα της φύσης με τα άψυχα υλικά της πόλης.

Η βιτρίνα με τα ζαρζαβατικά

Αξίζει να αναφέρουμε τον κήπο που αναπτύσσεται και ανθεί στην εσωτερική βιτρίνα ενός βιβλιοχαρτοπωλείου κατά μήκος ενός διαδρόμου. Το 2015 οι ιδιοκτήτες του καταστήματος, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες, αποφάσισαν να καινοτομήσουν δημιουργώντας μια πράσινη γωνιά εντός του καταστήματος. Φύτεψαν λοιπόν μαρούλια και άλλα συναφή σαλατικά και άρχισαν να τα καλλιεργούν με την βοήθεια φωτιστικών led, νερού και κατάλληλων φυτικών λιπασμάτων τα οποία ήλεγχαν και ισορροπούσαν ηλεκτρονικά, ανεβάζοντας την ποιότητα τους σε υψηλά επίπεδα. Το γεγονός ότι τα φυτά δεν έχουν επαφή με το χώμα τα προστατεύει από αρρώστιες και τα απαλλάσσει από έντομα και τη χρήση εντομοκτόνων. Τα ιδιαίτερα αυτά σαλατικά προωθούνται στο εστιατόριο που υπάρχει στο ίδιο κτήριο ανεβάζοντας την πελατεία του στα ύψη. Το εστιατόριο έχει αποκτήσει φανατικούς πελάτες-καταναλωτές για τα νόστιμα και υγιή προϊόντα του, ενώ η καινοτόμα αυτή δράση έχει αυξήσει τις πωλήσεις των εμπλεκόμενων καταστημάτων κατακόρυφα.

Μαρούλια και σαλάτες αναπτύσσονται με νερό, λιπάσματα και λαμπτήρες led

Το ψωμί στο Tokyo

Από τον 19ο αιώνα που η φιλοσοφία του ψωμιού απλώθηκε στην Ιαπωνία, το Tokyo έγινε η πατρίδα μοναδικών ποικιλιών ψωμιού που δεν υπάρχουν στη Δύση. Το ψωμί αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της διατροφής των Ιαπώνων μέχρι σήμερα.

 

logoside